Takaisin aihealueisiin
1. Mitä on web-analytiikka? | 2. Webhotellin tilastot

Mitä on web-analytiikka?

Yritykselläsi on verkkosivusto, ehkäpä myös muutama sometili ja blogi. Aikaa kuluu kaiken ylläpitämiseen. Ovatko kaikki kanavat tarpeellisia tai tarvitsetko uusia? Mitä kautta ja millä keinoilla yrityksesi saavuttaa niitä asioita, joihin digimarkkinoinnilla pyrit? Seuraamalla ja tutkimalla markkinoinnin tuloksia tiedät vastaukset ilman arvailua.

Sinun on hyvä tietää mahdollisimman paljon asiakkaidesi tavoista, tarpeista ja toiveista. Näin osaat kohdentaa sopivaa sisältöä ja toimivaa mainontaa oikeisiin paikkoihin ja oikeaan aikaan.

Verkkosivujesi kävijätietoja seuraamalla saat tietää mm. miten asiakkaat päätyvät sinne, mitä he sieltä etsivät sekä milloin ja kuinka kauan he viettävät siellä aikaansa.

Ehdottomasti kannattaa seurata ja verrata, kuinka paljon esim. somekampanjat tuovat asiakkaita sivustollesi. Tietoja analysoimalla tiedät, mitä tapahtuu ja mitä muutoksia on tehtävä, jotta pääset tavoitteisiisi. Tätä tarkoittaa web-analytiikka.



1. Mitä on web-analytiikka? | 2. Webhotellin tilastot